De derde week zit er al weer op. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Fenna Hubbers - WaarBenJij.nu De derde week zit er al weer op. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Fenna Hubbers - WaarBenJij.nu

De derde week zit er al weer op.

Blijf op de hoogte en volg Fenna

24 Februari 2015 | Filipijnen, Calinan

Het was een rustige week! maar wel een week waar je met een brok in je keel zat.

Deze week hebben we een kijkje genomen bij onze aankomende stageplekken. De rehab en de misbruikte meisjes.
Bij de rehab verbaasde me dat er zo veel jonge kinderen zaten! Zelf jonge meisjes!
Volgende week begint mijn stage week in de rehab. Ik kijk er erg naar uit. Het lijkt me een hele interessante maar ook leerzame stageplek! Als de 2 weken om zijn bij de rehab te hebben, ga ik werken bij de misbruikte meisjes. Hier hebben we ook een kijkje genomen.
We kwamen binnen en alle meiden zaten al op de grond om ons te ontvangen. Toen wij ons hadden voorgesteld was het tijd om kennis te maken met de kinderen. De kinderen konden dan vragen aan jou stellen en kon je een gesprekje met ze voeren. De kinderen stelde zich voor en toen kreeg ik wel even een brok in mijn keel! Zo jonge meisjes nu al op de groep. De jongste is 7 en de oudste is 17.

Woensdag waren we met de kinderen van het weeshuis naar school geweest. Het was namelijk familiedag. Iedereen werd gekoppeld aan 1 kind. Je zorgde voor het kind die dag.

Zaterdag zijn we naar een ander eiland gegaan en hebben we op het strand geslapen. Wat was dit gaaf! Helder blauwe zee en witte stranden. Vandaag lekker met een bootje de zee op en naar de andere kant van het eiland gevaren. De boot ging stil liggen en mochten we gaan zwemmen. je kon gewoon de zeesterren op de bodem zien liggen. Beetje aan de praat geraakt met de man die de boot bestuurde en dook een paar zeesterren op. Ongelofelijk wat waren deze groot! eenmaal terug gegooid wilde ik er toch nog met een zeester op de foto. Maar iedereen zat al in de boot dus als enigste oplossing was zelf een opduiken. En ja hoor het was me gelukt!

owja en niet te vergeten!! Deze week heerlijk warm gedoucht! Na 3 weken eindelijk een keer warm douche in plaats van elke dag een ijskoude douche! Nog nooit zo blij geweest met een warme douche

Mijn blog was vertraagd dus ondertussen hebben we de maandag en dinsdag ook al gehad
Gisteren hebben we de laatste dingen herhaalt voor vandaag. De kinderen hadden namelijk Nederlandse examen. We waren om 11.00 uur al klaar en hebben daarna niet meer gedaan.

Vandaag hebben we het Nederlandse examen afgenomen. Daarna nog even met de kinderen geweest. Rond 11.30 was het tijd om te gaan. De kinderen hadden leuke dingen geknutseld en geven voor als afscheid. ‘ S Middags werden we om half 2 opgehaald hebben we even geshopt en daarna zijn we naar de film gegaan.


Ik heb een paar foto's op mijn Facebook gezet.

  • 24 Februari 2015 - 15:06

    Yvonne:

    Hoi fenna, wat n verhalen! Super wat je zoal meemaakt! Echt een enorme belevenis, een mooie ervaring voor het leven! Geniet ervan meissie en doe ook n beetje voorzichtig daaro in dit vreemde mooie land. Heel veel groetjes uit millingen Ad Rijn
    Hans en yvonne

  • 24 Februari 2015 - 19:32

    Emeline Hubbers:

    Ha fen, wat ben ik toch trots op mijn dochter!!
    Love you

  • 25 Februari 2015 - 07:45

    Mariska:

    Ik heb je foto's gezien, jij hebt daar een geweldige tijd. Wat een luxe een warme douche en zeesterren opduiken, geniet lekker verder van alles wat je daar mee maakt, groetjes Mariska

  • 28 Februari 2015 - 11:58

    Jolanda Van Der Krabben:

    wat een mooie verhalen ook wel heel triest voor die jonge meisjes
    zal best heftig zijn.
    kei knap dat je dat aan kan!!!!

    succes!!!!!

  • 06 Maart 2015 - 00:04

    Carolienverbeet:

    Je moet ff nadenken wie ik ben, maar wens jou , n hele mooie tijd,en blijf gezond,,eb gehoord van Oma,dat je z,on grote reis ging maken. Geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Calinan

Fenna

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 6181

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: